Rejestry, ewidencje, archiwa
Wydział Kultury: - Rejestr Instytucji Kultury
Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej:- Rejestr wydanych kart parkingowych dla osób niepełnosprawnych
- wgląd do rejestru na wniosek, z zachowaniem przepisów ustawy o ochronie danych - osobowych, w wydziale Zdrowia i Polityki Społecznej
- Rejestr żłobków i klubów dziecięcych
- Rejestr wniosków o wydanie orzeczenia o stopniu niepełnosprawności
- wgląd do rejestru na wniosek, z zachowaniem przepisów ustawy o ochronie danych osobowych, w wydziale Zdrowia i Polityki Społecznej (Miejski Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności)
- Rejestr wniosków o wydanie legitymacji osoby niepełnosprawnej
- wgląd do rejestru na wniosek, z zachowaniem przepisów ustawy o ochronie danych osobowych, w wydziale Zdrowia i Polityki Społecznej (Miejski Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności)
Urząd Stanu Cywilnego:- Akta stanu cywilnego:
- akta urodzeń;
- akta małżeństw;
- akta zgonów;
- skorowidze do akt urodzeń;
- skorowidze do akt małżeństw;
- skorowidze do akt zgonów;
- akta zbiorowe dot. urodzeń;
- akta zbiorowe dot. małżeństw;
- akta zbiorowe dot. zgonów
Zgodnie z art.79 ustawy z dnia 29 września 1986 roku Prawo o aktach stanu cywilnego (tj. z 2011 Dz.U. Nr 212 poz.1964) z ksiąg stanu cywilnego wydaje się: 1) odpisy zupełne i skrócone aktów stanu cywilnego 2) zaświadczenia o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub o ich baku 3) zaświadczenia o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego
Wskazane odpisy i zaświadczenia wydaje się w Urzędzie Stanu Cywilnego na wniosek sądu lub innego organu państwowego, osoby, której stan cywilny został w akcie stwierdzony, jej wstępnego, zstępnego, rodzeństwa, małżonka lub przedstawiciela ustawowego, a także innych osób niż wskazane, które wykażą w tym interes prawny, oraz na wniosek organizacji społecznej, jeżeli jest to uzasadnione celami statutowymi tej organizacji i gdy przemawia za tym interes społeczny (art. 83 ust. 1 i 2 ustawy).
Biuro Obsługi Urzędu i Biuro Kontroli:- Centralny Rejestr Skarg i Wniosków
- wgląd do rejestru na wniosek, z zachowaniem przepisów ustawy o ochronie danych osobowych
- Rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej
- Rejestr Kontroli Zewnętrznych
- wyniki kontroli dostępne w BIP
- Rejestr Kontroli Wewnętrznych
- wyniki kontroli dostępne w BIP
- Rejestr zobowiązanych do składania oświadczeń majątkowych Prezydentowi Miasta Torunia
- część jawna oświadczeń jest publikowana w BIP
- Wykaz akt osobowych pracowników Urzędu Miasta Torunia
- wgląd w Archiwum UMT, ul. Grudziądzka 126b, z zachowaniem przepisów o ochronie danych osobowych
- Wykazy akt osobowych zlikwidowanych przedsiębiorstw:
Zespół Zapobiegawczo-Leczniczy nr 1, 2, 3, 4; Bursa szkolna; Szkoły (SP nr 21, 22, 29, 30, Gimnazjum nr 13, Zespół Szkół nr 3, Warsztaty Zespołu Szkół Odzieżowych); Przedszkola; Żłobki; DDK Rudak, instytucje kultury; Wydział Oświaty; Przedsiębiorstwo Zieleni; CIS CISTOR- wgląd w Archiwum UMT, ul. Wały Gen. Sikorskiego 12, z zachowaniem przepisów o ochronie danych osobowych
- Rejestr Zarządzeń Prezydenta Miasta Torunia
- Rejestr Postanowień Prezydenta Miasta Torunia
- Rejestr Pism okólnych Prezydenta Miasta Torunia
- Rejestr Decyzji Prezydenta Miasta Torunia
- Baza rzeczy znalezionych
- Informacje o znalezionych psach i kotach - publikowane na stronie Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Toruniu
Biuro Mieszkalnictwa:- Lista osób uprawnionych do zawarcia umów najmu lokali mieszkalnych i socjalnych na dany rok
- wgląd na wniosek, w Biurze Mieszkalnictwa, z zachowaniem przepisów o ochronie danych osobowych
- część publiczna dostępna w BIP, w dziale Ogłoszenia PMT
- Wykaz osób z którymi zawarte zostały umowy najmu na lokale mieszkalne, lokale socjalne i tymczasowe pomieszczenia
- wgląd na wniosek, w Biurze Mieszkalnictwa, z zachowaniem przepisów o ochronie danych osobowych
- część publiczna dostępna w BIP, w dziale Ogłoszenia PMT
Wydział Gospodarki Komunalnej:- Ewidencja zatwierdzonych projektów zmian organizacji ruchu drogowego
- wgląd w Wydziale Gospodarki Komunalnej
- Ewidencja umów na odbiór odpadów komunalnych z Gminy Miasta Toruń
- wgląd w Wydziale Gospodarki Komunalnej
- Ewidencja lokalizacji przydomowych oczyszczalni ścieków
- wgląd w Wydziale Gospodarki Komunalnej, z zachowaniem przepisów o ochronie danych osobowych
- Ewidencja zużywanej energii elektrycznej w jednostkach organizacyjnych gminy
- wgląd w Wydziale Gospodarki Komunalnej
Wydział Spraw Administracyjnych:- Rejestr mieszkańców
- udostępnianie na wniosek w Wydziale Spraw Administracyjnych, z zachowaniem przepisów o ochronie danych osobowych
- Rejestr zamieszkania cudzoziemców
- udostępnianie na wniosek w Wydziale Spraw Administracyjnych, z zachowaniem przepisów o ochronie danych osobowych
- Rejestr wydanych i unieważnionych dowodów osobistych
- udostępnianie na wniosek w Wydziale Spraw Administracyjnych, z zachowaniem przepisów o ochronie danych osobowych
- Stały rejestr wyborców
- udostępnianie na wniosek w Wydziale Spraw Administracyjnych, z zachowaniem przepisów o ochronie danych osobowych
- Archiwum kopert dowodowych
- udostępnianie na wniosek w Wydziale Spraw Administracyjnych, z zachowaniem przepisów o ochronie danych osobowych
Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków:- Ewidencja dokumentacji naukowo-konserwatorskich, inwentaryzacji obiektów, dokumentacji projektowych
- wgląd do dokumentacji w Biurze Miejskiego Konserwatora Zabytków, po uzyskaniu zgody Miejskiego Konserwatora Zabytków. Studenci po okazaniu zaświadczenia z uczelni.
- Gminna Ewidencja Zabytków (Gmina Miasta Toruń)
zobacz też: Rejestr Zabytków Nieruchomych (prowadzony przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków)
- Rejestr wydawanych postanowień, decyzji konserwatorskich, odwołań
- dokumenty udostępniane na wniosek organów kontrolnych
- Rejestr wniosków o udzielenie dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru Zabytków.
- dokumenty udostępniane na wniosek organów kontrolnych
- Adresowe teczki obiektowe
- udostępnianie właścicielom obiektu oraz organom kontrolnym
Wydział Gospodarki Nieruchomościami:- Ewidencja gruntów, budynków i lokali
- rejestr jest jawny i udostępniany za odpłatnością osobom upoważnionym (zgodnie z Rozporządzeniem w sprawie wysokości opłat za czynności geodezyjne i kartograficzne oraz za udzielanie informacji, a także za wykonywanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego - Dz. U. 00.115.1209), w Wydziale Geodezji i Kartografii
- Rejestr cen i wartości nieruchomości
- rejestr jest jawny i udostępniany za odpłatnością osobom upoważnionym (zgodnie z Rozporządzeniem w sprawie wysokości opłat za czynności geodezyjne i kartograficzne oraz za udzielanie informacji, a także za wykonywanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego - Dz. U. 00.115.1209), w Wydziale Geodezji i Kartografii
- Komputerowa ewidencja mienia komunalnego zawierająca dane dotyczące gruntów pozyskanych i zbytych przez GMT.
- Komputerowa ewidencja gruntów oddanych w dzierżawę, użytkowanie wieczyste, trwały zarząd, użytkowanie oraz użyczenie, prowadzona dla potrzeb naliczania wysokości opłat.
Dane zawarte w ewidencji mienia komunalnego jak i ewidencji gruntów oddanych w dzierżawę, użytkowanie wieczyste, trwały zarząd, użytkowanie oraz użyczenie przekazywane są do ewidencji gruntów prowadzonej przez Wydział Geodezji i Kartografii, który udostępnia informacje w oparciu o regulujące to przepisy ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne.
Wydział Geodezji i Kartografii:- Rejestr nazw ulic
- rejestr jest jawny i udostępniany za odpłatnością osobom upoważnionym (zgodnie z Rozporządzeniem w sprawie wysokości opłat za czynności geodezyjne i kartograficzne oraz za udzielanie informacji, a także za wykonywanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego - Dz. U. 00.115.1209), w Wydziale Geodezji i Kartografii
- Rejestr punktów granicznych
- rejestr jest jawny i udostępniany za odpłatnością osobom upoważnionym (zgodnie z Rozporządzeniem w sprawie wysokości opłat za czynności geodezyjne i kartograficzne oraz za udzielanie informacji, a także za wykonywanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego - Dz. U. 00.115.1209), w Wydziale Geodezji i Kartografii
- Uzgodnienia dokumentacji projektowej
- rejestr jest jawny i udostępniany za odpłatnością osobom upoważnionym (zgodnie z Rozporządzeniem w sprawie wysokości opłat za czynności geodezyjne i kartograficzne oraz za udzielanie informacji, a także za wykonywanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego - Dz. U. 00.115.1209), w Wydziale Geodezji i Kartografii
Wydział Prawny:- Rejestr Zamówień Publicznych
- wgląd w Wydziale Prawnym lub na wniosek
Wydział Architektury i Budownictwa: - Rejestr dzienników budowy
- podlegające wykonaniu decyzje o pozwoleniu na budowę.
Udostępnianie danych w Wydziale Architektury i Budownictwa, na podstawie rozdziału 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. z 2017 r. poz. 1257).
- Rejestr wniosków
- Udostępnianie danych w Wydziale Architektury i Budownictwa, na podstawie rozdziału 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. z 2017 r. poz. 1257).
- rejestr wniosków o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej:
- rejestr wniosków o wydanie warunków zabudowy
- rejestr wniosków o wydanie pozwolenia na budowę
- rejestr wniosków o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego
- rejestr wniosków o wydanie pozwolenia na rozbiórkę
- Rejestr decyzji o pozwoleniu na budowę
- Udostępnianie danych w Wydziale Architektury i Budownictwa, na podstawie rozdziału 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego tekst jednolity Dz.U. z 2017 r. poz. 1257).
- rejestr decyzji o pozwoleniu na budowę na podstawie warunków zabudowy
- rejestr decyzji o pozwoleniu na budowę
- rejestr decyzji o pozwoleniu na budowę zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego
- rejestr decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej wydanych przez Prezydenta Miasta Torunia
- Rejestr decyzji o warunkach zabudowy i o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
- Udostępnianie danych w Wydziale Architektury i Budownictwa, na podstawie rozdziału 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. z 2017 r. poz. 1257).
- rejestr decyzji o warunkach zabudowy
- rejestr decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu powiatowym i gminnym
- Rejestr decyzji o pozwoleniu na rozbiórkę
- Udostępnianie danych w Wydziale Architektury i Budownictwa, na podstawie rozdziału 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. z 2017 r. poz. 1257).
- rejestr decyzji o pozwoleniu na rozbiórkę
- Rejestr zgłoszeń budowy lub wykonania robót budowlanych.
- Udostępnianie danych w Wydziale Architektury i Budownictwa, na podstawie rozdziału 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. z 2017 r. poz. 1257).
- Decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia
- Udostępnianie w Wydziale Architektury i Budownictwa
- rejestr wniosków o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, które wpłynęły do Prezydenta Miasta Torunia
- rejestr decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wydanych przez Prezydenta Miasta Torunia
- Publicznie dostępny wykaz danych (wykazy zarejestrowanych wniosków, decyzji i postanowień uzgadniających dla inwestycji zaliczonych do potencjalnie lub zawsze znacząco oddziaływujących na środowisko lub dla których przeprowadzono ocenę oddziaływania na środowisko.
- Udostępnianie danych w Wydziale Architektury i Budownictwa, na podstawie działu II ustawy z dnia z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2008 r. nr 199 poz. 1227 ze zmianami).
- dane dostępne w wersji elektronicznej na platformie www.ekoportal.pl
>>> Przejdź do strony z odsyłaczami do poszczególnych rejestrów WAiB
Wydział Ewidencji i Zezwoleń:- Ewidencja działalności gospodarczej (do 31.12.2011 r.). Obecnie ewidencja prowadzona jest przez Ministra Gospodarki, dostęp internetowy pod adresem: www.firma.gov.pl;
- Rejestr wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
- Rejestr psów ras uznanych za agresywne;
- Rejestr zezwoleń na hodowanie lub utrzymywanie chartów rasowych lub ich mieszańców;
- Ewidencja stowarzyszeń sportowych i uczniowskich klubów sportowych;
- Ewidencja stowarzyszeń zwykłych (stan: 31.08.2022, plik .xlsx);
- Ewidencja udzielonych licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką;
- Ewidencja udzielonych licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób i rzeczy;
- Ewidencja wydanych zezwoleń na przewóz drogowy rzeczy na potrzeby własne;
- Ewidencja sprzętu pływającego służącego do amatorskiego połowu ryb;
- Ewidencja sprzętu pływającego służącego do rybactwa śródlądowego;
- Ewidencja wydanych kart wędkarskich.
Wydział Komunikacji:- Ewidencja kierowców;
- Ewidencja pojazdów;
- Rejestr przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów (stan: 09.08.2021);
- Rejestr przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia kierowców i wyniki szkolenia kierowców w poszczególnych OSK;
- Ewidencja instruktorów uprawnionych do szkolenia kierowców i kandydatów na kierowców;
- Ewidencja uprawnionych diagnostów do przeprowadzania badań technicznych pojazdów.
Wydział Edukacji:- Ewidencja szkół i placówek niepublicznych;
- Ewidencja obiektów szkolnych i placówek oświatowych;
Ewidencje prowadzone są w formie elektronicznej i dostępne na stronie internetowej Urzędu Miasta. Osoby, które nie mają dostępu do sieci internetowej mogą uzyskać wydruki z informacjami;
Wydział Sportu i Rekreacji: - Ewidencja obiektów i urządzeń sportowo-rekreacyjnych.
Wydział Promocji i Turystyki: - Ewidencja obiektów świadczących usługi hotelarskie, niebędących obiektami hotelarskimi oraz pól biwakowych na terenie Gminy Miasta Toruń.
Wydział Środowiska i Zieleni:- Rejestry wniosków o wydanie decyzji:
- Pozwolenie wodno prawne
- Zezwalającej na usuwanie drzew i krzewów
- Zatwierdzającej program gospodarki odpadami niebezpiecznymi
- Zezwalającej na prowadzenie działalności w zakresie zbierania, transportu, odzysku lub unieszkodliwiania odpadów
- Zezwalającej na prowadzenie działalności polegającej na zbieraniu, transporcie, odzysku lub unieszkodliwianiu odpadów komunalnych
- Zezwalającej na emisję hałasu
- Zezwalającej na emisję pyłów i gazów do powietrza z instalacji
- Zatwierdzającej projekt prac geologicznych z zakresu hydrogeologii i geologii inżynierskiej
- Na rozpoznawanie złoża oraz rozpoznawanie złoża i jego udokumentowanie (koncesja)
- Na eksploatację złoża (koncesja)
- Na rozpatrzenie dokumentacji hydrogeologicznej oraz dokumentacji geologiczno inżynierskiej
- Na rozpatrzenie dokumentacji surowcowej
- Wykazy:
- Decyzji o wymiarze kar pieniężnych za usuwanie drzew i krzewów bez wymaganego zezwolenia
- Instalacji zgłoszonych przez użytkowników, które nie wymagają pozwolenia na emisję pyłów i gazów do powietrza
Informacje zawarte we wnioskach oraz w decyzjach udostępnia się na wniosek osób zainteresowanych w oparciu o przepisy ustawy prawo ochrony środowiska.
- Rejestr osuwisk i terenów zagrożonych ruchami masowymi.
Biuro Rady Miasta:- Rejestr Uchwał Rady Miasta Torunia
/-/
| |
Metryczka |
Podmiot udostępniający: PMT |
Kto wytworzył: Paweł Piotrowicz |
Data wytworzenia: 07-03-2011 |
Kto opublikował: Paweł Piotrowicz |
Data publikacji: 00-00-0000 00:00:00 |
Kto zmodyfikował: Paweł Piotrowicz |
Data ostatniej modyfikacji: 01-09-2022 09:04:34 |
|